A letter for mama...


salam alaik...
this letter i dedicated to my lovely-cutie-ibu..
ibu..
sekarang genap dah 3 bulan ani pergi jauh dari ibu..
rasa kejap sangat ibu masa berlalu..
rasa macam baru semlm je ibu ajar ani ngaji..
amik ani dari sekolah..
marah2 ani coz suka buat keje xsenonoh..
(ishh3..anak sape la tue XD )
ani rindu sgt nak  dengar ibu bagi nasihat kat ani tiap kali lepas solat..
pujuk ani klu ade masalah..
setia jaga (plus bebel :p ) bila tiap kali ani jatuh sakit 
coz selalu abaikn kesihatan..
yakinkn ani yg Allah akn sentiasa ada utk ani...
(okay,batu start mate dh leleh..kememey! )



ibu...
terima kasih atas setiap pengorbanan ibu buat utk ani...
ani byk susahkan ibu..
tapi ibu tak pernah sekali pun mengeluh..
bila tiap kali ani wat salah or susah kn ibu,
and ani minta maaf,
mesti ibu akan ckp mcmnie..
'' tak pe...sebab Allah dah ckp anak2 itu salah satu ujian yg Dia berikn..
atas sebab itu,ibu redha..sbb bukan salah anak ibu,
tp itu kehendak Allah utk benda tu berlaku,
sebab Allah nk uji ibu kuat atau tak..."



ibu..
maafkn ani sbb belum mampu jadi anak yg solehah..
tapi ibu,
ani nk ibu tahu yg ani sentiasa cuba sebaik mungkin,
utk jadi anak yg solehah yg ani dambakan selama nie..
dan alhamdulillah,
atas niat itu,Allah mengaturkn ani utk tiba di bumi anbia yg penuh dgn rahmat ni..
semoga dengan persekitaran yg mendorong ke arah 
jalan yg diredhai-Nya,
ani dilembutkan hati dan dipermudahkan stiap urusan
utk memperbaiki diri menjdi seperti apa yg didambakan...
atas nikmat yg tidak terhingga inilah,
ani nk ucapkn terima kasih sebab sngup bersusah payah
hantar ani ke Mesir..



ibu..
ani nk ibu tahu yg ani cuba sedaya upaya
utk tidak mensia2kn peluang nie ibu..
apa yg ani harapkan,
agar ibu tidak putus2 mendoakn ani utk terus 
istiqamah dgn penuh semangat dalam menuntut ilmu
dan beribadat dlm mengejar cinta-Nya..
dan berjaya membawa balik kejayaan yg dikejarkan..
ani bersyukur sebab sesungguhnya,
Allah itu Maha Mengetahui...
niat ani utk mengubah diri mnjdi muslimah yg lebih baik,
dipermudahkan-Nya..
doakn ani juga utk terus kuat menjaga peribadi sebagai
seorang doctor muslimah-wanna-be  yang terbaik...
insyaAllah..







ani sayang ibu and ayah sangat-sangat...
rindu ibu..rindu ayah..
rindu along,abg,uda,cop..
May Allah bless you always..




salam rindu dari anakanda
-fii iskandariah,misr-

Comments

Popular posts from this blog

dan kerana Tuhanmu,bersabarlah..

kerana Allah..

secantik bidadari..