kejamnya aku..


Dengan nama Allah,
Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani..




emmm..
otak nie sentiasa berlegar2 ..
memikirkan seribu satu permasalahan..
kadang2 benda yg aku fikirkn nie pon,
bukannya masalah besar mana..
and kadang2 jgk,
bnde tu xlayak pon dipanggil sbg masalah..


somehow i feel too tired of everything..
ble dok thinking of sth that actually dont give any benefit to me..
yet,
i'm still thinking about it..
and sekarang,
bila aku dok diam2,
try to hold my CNS (x phm,pi tekan google..ohok2) dpd menerima
or memproses any permasalahan,
baru aku sedar seperti sedarnya aku dari
tido yg ckup2 nasi je dgn muka sepoyo kambing 
meragut lalang belakang rumah jiran sebelah tnpa meminta izin..
okay..
exaggerated kelihatan di situ =____________=
ma'alish..ana khasif..maafkn sy..
tp tuelah..
baru aku sedar betapa patutnya otak aku
digunakan utk memikir  mengenai permasalahan aku
dengan Yang Maha Lembut ini..
mcm mane ptot aku fikirkn cara2 utk dekatkn lagi dgnNya..
bgaimana cara utk aku menawan hatiNya..
mcmne rupa or appearance aku di mataNya,
rather than thinking about what other people think about me..
mohon keampunanMu YA ALLAH..




aku juga kadang2 xdpt menahan diri dpd
merasakn betapa INFERIOR-nya aku
taktala aku melihat pd cowok2 arab yg lalu lalang depan aku..
anggun2 and GORGEOUS gitu..
subhanaAllah..
indah sungguh ciptaanMu Ya Allah..
sama lah bila aku tgk classmate2 aku..
smuenya lawa2..cantek2...comey2..(aww..nak number bleyyyy)
tapi3..
satu bnde yg tak besh lagi tak menyenangkan adalah,
pabila kita akan terdetik di hati yg penuh dgn debu2 padang pasir,
(aisshh..bila nk gilap balik nie duhai hati..)
perihal soalan2 kurang bijak yg TAK PATUT trlintas di hati ini..
soalan sprti,
''Ya Allah..cantekknyee dye..gebunya kulit dye..
putihnya kulit dye...''
and '' kan untung klu aku pon dpt cmtue..xdpt muka secantheekkk
dye,tp asal dpt kulit seputih dan segebu dye pon aku dh 
bersyukurrrrrrrrrrrrrrrrrrr sgt.." :')


itulah manusia..
tak pernah nak bersyukur..
dh dpt kambing,nak lembu..
kan elok je dh dpt kambing tu..
comey what..
pastu ble dh dpt lembu,nak unta plak..
haaa...amikkkkkk....
*ohok2 strepsils ohok2*


kdg2 kala aku rasa malu sgt..
rasa kijang (sila baca as kejam) pun ada kat diri..
sbb apa,
sbb Allah dh dok cipta canteeekkk punya diri kite nie,
tp kite still dok pueh aty lg..
mengapakah? kenapakah? apakah? (okay,hyperbola lg)
kite kate,nk kulit cantek sbb nanti akn rse lebih confident 
ble nk berhubung dgn kaum2 di sekeliling kite..
or bley plak rse kuciwa or jeles ble bdk yg lg cantek
dpt lg banyyyyyyyyaakkkkk perhatian dpd kite..
tapi sedarkah kite,
bahawasanya,
dgn ini sy mengumumkn,esok adalah hari....
okay ! enafffffff ( bce as enough )
ngarut je mlm2 rabun nie..


okay2,
back to the main road,
sedarkah kita bahawasanya,
tujuan kita diwujudkn di atas muka bumi yg indah lg permai,
(sila bce smbil buka lgu 'hijau' nyanyian zainal abidin)
ini adalah semata-mata utk
mencari REDHA SANG PENCIPTA?
utk menyembah hanya Yang Maha Esa..??
melaksanakan segala tuntutanNya...???
dan bukan utk tantapan manusia..
or utk puehkn aty manusia..
dan lagi,
bukan nk masuk n menang contest 'aku paling lawa' 
ke ape ke...



have u ever heard of the qoute,
said that,

''sebaik2 perempuan adalah yang tidak dipandang
dan tidak pula memandang...''


haa...
dan lagi..

Sesungguhnya dunia ini seluruhnya adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan dunia adalah wanita yang sholihah.” (HR. Ahmad)


and lagi punya lagi...

Katakanlah kepada wanita yang beriman: 
“Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain tudung ke dadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya, kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putra-putra mereka, atau putra-putra suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka, atau putra-putra saudara laki-laki mereka, atau putra-putra saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita Islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka memukulkan kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertobatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung.


An Nuur : 31


seeee....
even Quran pon had told us to keep humble,
and proctecting our pride by looking as a muslimah!
seorang muslimah xkan kisah kalau diri dye tidak dipandang oleh sesiapa..
seorg muslimah yg mendambakan cintaNya,
xkn kisah klu xdpt cinta dpd sang hamba..
seorg muslimah yg sejati tidak akn terkesan,
bila mana dirinya tidak mendapat pujian or perhatian
dpd makhluk2 sekaliannya...
sebab apa..
apa yg dia cari hanyalah pujian dan perhatian dpd Rabb nya..
menagih kasih Nya..
agar diri hanyut dibuai nikmat asmara bersama Nya..


jadi,
la tahzan! berhenti dpd nk rse2 tersentap lg
bila2 kite nmpk awek cun lalu depan kite..
bila2 pencahayaan lampu chandilier lebih tertumpu
kat mereka2 yg anggun lg comey penampilan nye...
xpe...xpe..biarkn..
kite ade torchlight..ehh..
whatever it is,
bersyukur la!
bersyukur la dgn apa yg kita ada..
kita dh lengkap sgt dh serba serbi nie...
kite idup pon bukannya lama kat muka bumi nie..
kat akhirat sne t,smue jdi bidadari2 syurga,
yg muda selamanya..(mudah2an we're of of them..aminnnnnnnnnn)
so,YOU HAVE TO WORK TOWARD IT!
if u think U'R NOT well enough for not having money to but new thing,
just think about the people who even only have enough penny
just to EAT for THAT day only..
and if u think why they r pretty and u'r less,
then try to compare to people who have physical disabilities..

ISLAM ITU INDAH..
DAN KITA JUGA ANTARA YANG TERINDAH
JIKA KITA BENAR2 TAKE ISLAM FOR KEBAHAGIAAN YG INFINITY :D


SEMOGA ALLAH KUAT SAYA UTK JADI SEORANG MUSLIMAH YG SEJATI..AMINN

and again,
BERSYUKUR LA KAMu...

kerna..

"Seandainya kalian menghitung nikmat Allah, tentu kalian tidak akan mampu" 
(An-Nahl: 18). 

DAN

Bersyukurlah kepada Allah. Dan barangsiapa yang bersyukur (kepada Allah), maka sesungguhnya ia bersyukur untuk dirinya sendiri (31:12)



Comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Permata-permata syurga itu bukanlah padanya harta yang banyak, wajah yang kacak atau cantik, tubuh yang sasa atau menggiurkan pada mata-mata manusia.

      Tapi, permata-permata itu mempunyai sekeping hati yang ikhlas pada tuhan-Nya, tersimpan dan dijaga dengan baik hati itu supaya tidak dikotori atau dicemari kelalaian yang sementara.

      Dibajanya setiap hari, disiramnya setiap ketika dan digilapnya setiap masa supaya hati yang sangat berharga itu mampu membuka hijab antara hamba dan pemilik-Nya di syurga suatu hari nanti..

      Dia merindui Pemilik hati itu dan cuba untuk mendekatkan diri yang digelar hamba itu agar pemilik-Nya meredhai jiwa hamba itu..

      Ketika mana dia ditimpa ujian, disangka baik kepada pemberi ujian itu. Ketika resah melanda, dia akan mencari penggenggam hati itu agar hatinya kembali tenang..

      Kerana hamba itu tahu, pemegang hati itulah yang hanya punyai kuasa untuk memberikan ketenangan yang tak mampu ditandingi oleh mana-mana lagu atau novel.

      Begitulah usaha Hamba yang sentiasa merindui Penciptanya yang dicintai.. Subhanallah..

      Jadikanlah kami dari golongan itu ya tuhanku.. Allahumma amin...

      Delete
  2. tiada cinta sehebat cinta NYA..
    tiada pemujuk selembut dan setenang si Dia..
    tiada yang paling didamba selain ingin bermadu kasih dengan Dia...Tuhan Yang Maha Lembut lagi Maha Mengasihani...

    syukran ya sodiqi.. :')

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

kerana Allah..

dan kerana Tuhanmu,bersabarlah..

secantik bidadari..