kerna Dia kasih...



Bismillah..


sakit itu datang lagi..
nak ikutkan,sakit tu tak pernah pergi..
hanya ada sakit yang berkategori..
samada sakit sikit,sederhana atau perit..
and utk kesekalian kalinya,
daku didatangi sakit yang amat perit..



kelas biochemt yang dua jam,
daku rasa mcm berjam2..
segala input yg keluar dri prof,mmg daku letak tepi..
kepala rasa mcm nak pecah..
seluruh veterbrae daku pedih..
hinggakn tak senang duduk dibuatnya..
daku ingatkan yg aku mampu bertahan,
tp after all,i'm just a human being..
a slave that do not own anything..
do not have any power to control 
even a very small thing...


sampailah sakit itu menyerang brainsterm aku..
dan aku rasa seperti nk menjerit..
dalam hati aku merintih,

'Ya Allah,andai ada dosa yg daku lakukn,
sehingga Kau hadirkn sakit yg tak terperi ini,
maka ampunkanlah aku Ya Allah.."
:'(



bila prof ckp we can take a 5 min break,
and tak semena-mena,aku terus menangis..
teresak2 lak tu..(segan pula bila pk balik)
usapan kwn disebelah mkin menambahkan sedu aku..
dan wlpn kelas telah berjalan semula,
aku masih belum mampu utk mengawal seduku..


selesainya kelas biochemistry,
aku trpaksa berhadapan dengan final exam prac utk histology..
subhanaAllah..
mghadapi exam (Final lak tu) dlm 
keadaan mcmni,mmg suatu ujian buatku..
kwn2 yg lain sibok membelek buku buat kali trakhir..
sedangkan aku,mahu mnjadi org pertama utk 
mnjawab exam,lantas pulang ke rmh..


''Ya Allah,Kau Maha Mengetahui pengaturan mana
yg terbaik buatku...telah aku redha atas segalanya..
dan hanya kepadaMu aku serahkan segalanya..''


dan after that aku trpaksa skip kelas anatomy lps tu,
sbb sakit yg aku dh tak mampu utk aku tahan..
dan akhirnya aku tertidur atas katil
after taking the pills dgn linangan air mata..


aku tahu,aku tidak boleh mengeluh,
kerna aku tahu Dia berikan sakit ini 
kerna Dia kasih..


“Adakah patut kamu menyangka bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum sampai kepada kamu (ujian dan cubaan) seperti yang telah berlaku kepada orang-orang yang terdahulu daripada kamu? Mereka telah ditimpa kepapaan (kemusnahan hartabenda) dan serangan penyakit, serta digoncangkan (oleh ancaman bahaya musuh), sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman yang ada bersamanya: Bilakah (datangnya) pertolongan Allah? Ketahuilah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat (asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh kepada ugama Allah).”

 Surah Al-Baqarah ayat 214.




ibu..ani rindu ibu sangat..
sangat-sangat bu..



Comments

Popular posts from this blog

dan kerana Tuhanmu,bersabarlah..

everything is changing

mengapa mengeluh (copy pastew from kak madi ^^'' )